De Vlievleger

264 FOS open scouting – Kessel-Lo

Login
RSS Feed

Bericht van de seniors

Beste vrienden van de scouts

Met deze mail nodigen wij jullie uit voor de komende twee evenementen van de Seniors.

Op vrijdag 8 april organiseren we de jaarlijkse scoutsquiz in De Regenboog. Je team inschrijven (4 of 5 personen), doe je door een mail te sturen naar katovanboxem@hotmail.com. De inkom van de quiz bedraagt €20 per team, te betalen aan de kassa. De winst gaat integraal naar ons buitenlands kamp in Portugal. Iedereen is welkom vanaf 19u30. Om 20u starten we. Wij zorgen voor hapjes en drankjes!

Op zaterdag 14 mei kan je de zestien-jarige in jezelf nog eens volledig loslaten op de Ouderfuif. Het feest gaat door in zaal Patmos, Abdijdreef, Heverlee. We gaan van start om 21u. Voor de huur van de zaal vragen we €5 inkom per persoon. We trakteren iedereen bij aankomst op een glas cava.
De vorige edities van beide evenementen waren steeds een groot succes, dus kom en breng je vrienden mee!

Van beide activiteiten zal binnenkort een evenement verschijnen op Facebook, waar je alles op kunt volgen.

Tot dan!
Het seniorteam

Belangrijk bericht voor de welpen!

Liefste welpen,
Beste ouders,

Dit jaar bestaat FOS 50 jaar. Daarom is er op 16 april een groot evenement gepland met alle eenheden van FOS uit Vlaams-Brabant en Brussel. Als ‘voorbereiding’ daarop leek het ons wel leuk om al eens kennis te maken met een FOS uit de buurt. Daarom gaan onze welpen deze zaterdag 27/02 samen met de welpen van de FOS van Linden een spel spelen in het Provinciedomein van Kessel-Lo.

We spreken af om 14u aan de parking van het Provinciedomein aan de Holsbeeksesteenweg (de parking aan het skatepark). Jullie kinderen mogen daar terug opgehaald worden om 17u. Mocht dit een probleem zijn, neem dan gerust contact op met de leiding! Samen vinden we zeker een oplossing. Het enige dat jullie moeten meebrengen is €1 en een regenjas voor als het zou regenen. Zorg zeker ook dat je in uniform komt!

Volgende week (dus op 5 maart) is het geen scouts omdat de leiding dan op weekend is. De week daarna staan we weer paraat! En om jullie niet langer in spanning te laten kunnen we ook dit al verklappen: het welpenweekend zal doorgaan van vrijdag 29 april tot zondag 1 mei. Meer info daarover bezorgen we jullie binnenkort. Onderaan vinden jullie nog een klein overzicht van de activiteiten voor de komende twee maanden.

Vragen? Geef gerust een seintje via dit mailadres of op 0473/717041 (Floor)

Groetjes,
De welpenleiding

Elias, Emile, Esther, Floor, Korneel, Marie, Robin en Toon

Planning welpen

Maart
05/03 Geen vergadering (leidingsweekend)
12/03 Iets met speelgoedautootjes
19/03 Iets met opruimen
26/03 Iets met bouwen

April
02/04 Iets met Pasen
09/04 Iets met beestjes
10/04 Evenement 50 jaar FOS (info volgt)
23/04 Iets met blokjes
30/04 Weekend! (info volgt)

Geen scouts tijdens de kerstvakantie

Dag allemaal,

Tijdens de kerstvakantie zal het geen scouts zijn. Wij zien jullie graag terug op zaterdag 9 januari!

Fijne feestdagen en een geweldige vakantie!

Groetjes,

de leiding.

 

Tip voor wie zich verveelt: bekijk de foto’s van het kamp, en blokkeer alvast 20 tot 30 juli in de agenda, want dan is het opnieuw zo ver! Joepie!

Wijnverkoop seniors

Beste vrienden van de scouts

Een nieuw scoutsjaar betekent een nieuwe lichting Seniors. Om onze jaren als lid van de scouts af te sluiten, gaan we deze zomer op buitenlands kamp. Om dat mogelijk te maken, organiseren we een jaar lang allerlei activiteiten. Naast de wijnverkoop doen we ook een ouderfuif, een quiz en een jongerenfuif. Ook voor kleine klusjes staan we steeds klaar; kijk hiervoor zeker eens in het eerste scoutsboekje van dit jaar. We zullen jullie steeds op tijd op de hoogte brengen van onze naderende activiteiten.

Nu het scoutsjaar enkele weken bezig is, komt onze eerste activiteit dichterbij. Naar jaarlijkse gewoonte is dit een wijnverkoop waarvan de opbrengst integraal naar ons buitenlands kamp zal gaan. De wijnproefavond gaat door op vrijdag 11 december in de scoutslokalen (Schoolstraat 13, Kessel-Lo). Met de hulp van een professionele wijnproever van wijnhandelaar Bu-V Werchter is dit het ideale moment om enkele bubbels en wijnen voor de feestdagen uit te kiezen. We starten om 19u00, maar ook later aansluiten is mogelijk. Wij voorzien hapjes. Je kan nadien de wijnen bestellen die je goed hebben gesmaakt. Wij zullen ervoor zorgen dat ze bij u zijn voor de start van de feestdagen.

Stuur een mailtje naar katovanboxem@hotmail.com  om te laten weten of je komt. Zo kunnen wij een inschatting maken van de hoeveelheid kaas en brood die we moeten voorzien. Twijfel ook bij verdere vragen zeker niet om ons te contacteren!

We hadden gehoopt jullie bij deze brief al een lijst met de wijnen die we zullen aanbieden te kunnen presenteren, maar dat is helasa nog niet mogelijk. Met wat vertraging dus, zullen we binnenkort iedereen een bestelformulier en overzicht van de wijnen bezorgen. Bestellen kan door ons na de wijnproefavond een mail te sturen of door een bestelstrookje af te geven aan één van de seniors of de leiding. Wie er op 11 december niet bij kan zijn, maar ons graag wilt steunen, kan natuurlijk ook bestellen via mail.

 

Alvast bedankt voor de steun!

Marie, Sem, Ella, Saskia, Dexter, Stephanie, Floor, Nathan, Maya, Isaro, Arne, Ruberwa en Kato

Boekje september 2015

Nog geen boekje gekregen?

Je vindt het hier!

Uitnodiging FOStival

 

Dag ouders en Vlievlegervrienden,

Het éénheidscomité en de leiding van de 264ste FOS  “De Vlievleger” zouden het geweldig vinden  jullie te mogen verwelkomen op ons

 FOStival

Je kan hiervoor terecht in onze lokalen op zaterdag 10 oktober 2015. Om 16u worden jullie verwacht voor een openingsact van de nieuwe leidingsgroep, gevolgd door actjes van jullie kinderen. Jullie hoeven die avond zelfs niet te koken, want je kan vanaf zowat 17u30 aanschuiven voor heerlijke balletjes, met of zonder vlees, in een groenten-tomatensaus. (Vanaf dat moment is de leiding niet meer verantwoordelijk voor de kinderen.)

De  seniors zullen een heerlijk dessertenbuffet verzorgen waarvan de opbrengst dient voor hun buitenlands kamp. Dessertjes zijn wel nog apart te betalen.

Er zullen ook wat tweedehandsscoutskledingstukken te koop zijn tijdens het FOStival. Heb je nog scouts-t-shirts of scoutshemden die te klein zijn? Breng ze vooraf binnen bij de leiding en wij verkopen ze door aan een democratisch prijsje (opbrengst voor de scoutskas). Ook de verloren voorwerpen van het voorbije jaar worden nog eens uitgestald.

De opbrengst van het etentje komt ten goede aan de werking van onze eenheid en aan het onderhoud van de lokalen: de andere heflt van de lokalen wordt dit najaar nog geïsoleerd!

Bovendien is het een prettige gelegenheid, vooral voor de ouders van nieuwe leden, om elkaar en de leiding te leren kennen. We hopen dat jullie met velen aanwezig zullen zijn: het doet de leiding  -en de lokalen!- deugd als ze een duwtje in de rug krijgen voor hun enthousiasme.

Je kan je inschrijven door een mailtje te sturen naar elsvalvekens@hotmail.comof door te bellen op één van de onderstaande telefoonnummers, of natuurlijk door onderstaand strookje volledig ingevuld terug te bezorgen aan iemand van de leiding, en dit liefst vóór 6 oktober 2015.

Alvast bedankt en graag tot dan!

 

Het éénheidscomité                                                                de leiding

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________

Ondergetekende (graag in hoofdletters)

 

………………………………………………………………………………………………………………….schrijft in:

 

Volwassenen:  aantal personen vleesballetjes:…………………. (10 euro per persoon)

aantal personen vegetarisch:…………….  (10 euro per persoon)

 

Kinderen: (jonger dan 12 jaar)

aantal kinderen vleesballetjes:  …………………………..….. (5 euro per persoon)

aantal kinderen vegetarisch:   …………………………(5 euro per persoon)                                                                                                                       ——————————————————————————–

 

Totaal = ………….€

Start nieuwe scoutjaar

Beste ouders, liefste leden

Omdat de leiding nog twee weken vakantie heeft en daardoor onderbemand is, zien wij ons genoodzaakt het scoutsjaar pas te starten op zaterdag 19 september. Op die manier zijn we zeker dat er genoeg leiding is om jullie kinderen op te vangen en het scoutsjaar op een fijne manier in te zetten!

Zoals gewoonlijk blijven de leden in september nog twee zaterdagen in de groep van vorig jaar. Op 3 oktober is het dan overgang, waarbij de oudste leden van elke tak wisselen en de nieuwe leiding bekendgemaakt wordt. De zaterdag daarna, op 10 oktober, mogen ook de ouders kennis komen maken met de leiding op het FOStival. Een uitnodiging daarvoor volgt in de loop van september.

In tussentijd kunnen jullie volop genieten van de foto’s van het kamp, die je hier vindt.

Wij hopen op jullie begrip en kijken er naar uit jullie terug te zien!
Groeten,

de leiding

 

Een overzicht:

05/09 geen scouts

12/09 geen scouts

19/09 eerste vergadering

26/09 vergadering

03/10 overgang

10/10 FOStival (uitnodiging volgt)

Foto’s zomerkamp

Dag allemaal,

Het kamp zit er ondertussen weer een tijdje op, maar wij zijn nog volop aan het nagenieten!

Om jullie te laten meegenieten, zetten we de foto’s van het zomerkamp  hier online. Hou deze pagina zeker in de gaten, want wij beloven jullie in de loop van september nog een hoop nieuwe foto’s! Joepie!
Moesten er foto’s bij zijn van uw kind die u liever niet op het internet terugvindt, laat ons dan gerust iets weten!

 

Groeten en tot alweer bijna,

de leiding.

 

En wie nù al niet meer kan wachten, noteert best dit in zijn agenda: van 20 tot 30 juli 2016: het volgende kamp! Joepie!

 

Daguitstap

Dag iedereen,

 Zoals altijd gaan we in het begin van de zomer op een leuke en gezellige daguitstap met heel de scouts. Dit jaar gaan we, net als vorig jaar, met z’n allen naar de Halve Maan in Diest.

De Halve Maan is een provinciaal domein met een zwembad en een aantal attracties zoals pedalo’s, kayaks, trampolines, … . Neem dus zeker je zwemgerief mee! Hopelijk wordt het een stralende zomerdag, dus vergeet ook niet om een petje en zonnecrème mee te nemen, zeker voor bevers en welpen is dit aan te raden. Als de weergoden ons toch niet gunstig gezind zijn, dan kunnen we nog altijd naar het zwembad van Diest.

Dit jaar valt de daguitstap op zaterdag 27 juni. We spreken af om 9u30 aan de voorkant van het station van Leuven. We zullen rond 17uur terug aan de voorkant van het station van Leuven aankomen. De prijs bedraagt 15 euro per persoon, te betalen bij vertrek. Zakgeld is verder niet meer nodig. Vergeet ook zeker je picknick niet!

Gelieve in te schrijven voor 20 juni bij Ada. We moeten op tijd onze tickets voor de Halve Maan reserveren, dus gelieve tijdig in te schrijven. Dit kan telefonisch (0479/259482) of via mail (devlievleger264@gmail.com).

Hopelijk allen tot dan!

Groetjes,

Jullie leiding

Juniplanning welpen

Liefste welpjes, beste ouders,

Het is weer bijna juni, en dat wil zeggen: examens. De planning van de komende maand ziet er dus wat anders uit dan gewoonlijk:

Op 30 mei is het geen scouts voor de welpen. Zo kunnen jullie rustig genieten van het school- of wereldfeest, of gewoon van een vrije zaterdagnamiddag.

Op 6 juni13 juni en 20 juni is het telkens avondvergadering van 17u-19u.

Op 27 juni, tot slot, sluiten we het scoutsjaar samen af met onze jaarlijkse daguitstap naar de Halve Maan. Vergeet jullie daarvoor niet tijdig in te schrijven!

Bedankt voor het begrip en tot snel!

Veel groetjes,

De welpenleiding

Gunnar, Ruberwa, Marie en Floor